Урок читання

 

3 клас

 

Тема. В. Сухомлинський “Кінь утік…”.

Мета. Сприяти засвоєнню головної думки оповідання;
удосконалювати уміння виразно читати; залучати дітей до міркування щодо проблем дружби; формувати уміння висловлювати оцінні судження про вчинки героїв; виховувати потребу у справжній дружбі.

            Хід уроку

 

І. Організація класу. Створення емоційного настрою.

  Добридень, добридень, шановні діти!

                      Знову я рада усіх вас зустріти

                      І запросити у дружнє коло,

                      Щоб посмішки й щастя цвіли довкола,

                      Щоб співались чарівні пісні,

                      А зло не підкралось навіть у сні.

                      Щоб мали ми право у мирі всі жити,

                      Щоб вміли любити і вміли дружити.

           

          Гра “Коло побажань”

ІІ. Визначення теми і завдань уроку.

Нехай сьогоднішній урок читання вам всім принесе задоволення від дуже потрібної роботи. Адже ми будемо читати оповідання В.О.Сухомлинського “Кінь утік…”, розвивати зв’язне мовлення і техніку читання, поміркуємо над змістом оповідання і спробуємо розібратися, кого називають справжнім другом. Оцінювання – як завжди.

ІІІ. Виявлення очікуваних результатів.

– Діти, що ви очікуєте від уроку?

– Щоб успішним був урок, давайте повторимо магічні слова.

(таблиця на дошці).

ІV. Розширення читацького досвіду.

1. Презентація книги, яку читали вдома у вільний час.

2. Швидкісне читання (30 с)

– Для того, щоб ви вправно читали, ми з вами підготуємося.

– Отже, мовна розминка.

V. Мовна розминка.

                     Дуже важко розпочати

                     Одразу звуки вимовляти.

                     Ми роботу язику

                     Пропонуємо таку.

1. Дихальні та артикуляційні вправи.

“Повітряна кулька”

“Соломинка”

“Хворий гусачок”

“Звичайний рахунок від 1 до 10 (на гнучкість голосу, на увагу).

VI. Вдосконалення читацьких навичок.

  – А зараз розчитування за таблицями.

1. Розчитування за таблицями.

2. Гра “Читай швидко, без зупинок”.

– Молодці, всі підготувалися і можемо впевнено починати роботу над вивченням оповідання В. Сухомлинського «Кінь утік…».

– А для початку – словникова робота.

VII. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

1. Словникова робота.

Вчитель відкриває “словникову скриньку”. Учні дістають картки зі словами для пояснення їх значення:

Подив – здивування

Обурення – сильний гнів

Розголошувати – розказувати

Вогнегривий – з гривою, як вогонь (блискучою, рудою, жовтою…)

2. Читання пірамідок слів “буксиром” за вчителем.

це                                                                  дам
кінь                                                                подив
Петрик                                                           Віталик
таємниця                                                       намалював
вогнегривий                                                   розголошуєш

– Прочитайте ще раз у нормальному темпі.

– Молодці. А зараз прослухаємо оповідання у записі.

 

 

 

VIII. Первинне ознайомлення з текстом.

(Слухання оповідання у магнітофонному записі).

– Покладіть зелені сигнальні картки ті, хто встигав за мною читати, червоні – хто не встигав.

 

– Чим був незадоволений Віталик?

– Працюємо над технікою читання.

 

ІХ. Повторне читання тексту учнями і робота над текстом.

1. Читання тексту “ланцюжком”.

 

– Тепер вправляємося в читанні. Темп читання – швидкий.

2. Читання у режимі “як бджілки”.

 

3. Читання мовчки.

 

Фізхвилинка

“ Перетворення ”

Для очей: “Маятник”, “Квадрат”, “По діагоналі”.

 

4. Робота з ілюстрацією до оповідання .

– Розгляньте малюнок. Де на ньому Петрик? Де Віталик? Чому ви так вирішили?

– Прочитайте уривок, що найбільше відповідає малюнкові в підручнику.

– Прочитайте прислів’я, роз’єднавши слова. Яке з них може бути порадою для Віталика?

 

5. Читання в особах.

 

6. Прочитати уривок, що треба читати з радістю, сумом.

 

7. Прочитати уривок, що найбільше сподобався.

 

 

8. Дискусія «Моя точка зору».

«Мікрофон».

Питання для обговорення:

– Чим був незадоволений Віталик?

– Як ви вважаєте, чи правильно зробив Віталик, що розповів учителеві про записку?

– Як ви думаєте, чи правильно вчитель оцінив вчинок Віталика?

– Як ви зрозуміли відповідь Петрика «Утік кінь…»

– Що зникло – кінь чи дружба?

 

 

9. Творче завдання.

Гра «Архітектор». Відновити прислів’я.

Людина без друзів, як дерево без коріння.

Птах сильний крилами, людина – друзями.

Дружба – як скло: розіб’єш – не склеїш.

– Яке з цих прислів’їв могло б бути заголовком оповідання? Чому так думаєте?

 

10. Робота в групах.

Перша група.

– Надайте характеристику справжнього друга за початковими літерами:

Д – добрий

Р – розумний

У – уважний

Г – гарний

Друга група.

– Складіть сенкан зі словом друг.

 

11. Рефлексія.

Зріз знань.

Тест ”Що з двох правильне?”

1. Петрик і Віталик були…

а) першокласниками

б) четвертокласниками

2. На парту до Віталика впала

а) записка

б) ручка

3. Віталик про записку розповів

а) товаришу Петрикові

б) учителеві

4. Учитель

а) сказав записку заховати і прочитати на перерві

б) забрав записку і прочитав

5. На перерві Віталик підійшов до Петрика і сказав…

а) “Вибач мені”

б) “Давай коня”.

1)б;           2)а;           3)б;           4)а;           5)б.

Взаємоперевірка робіт.

 Х. Підсумок уроку.

– А зараз підсумуємо.

– Відповідаємо за таблицями «Знаю. Вмію. Ціную.».

 

Оцінювання.

 

ХІ. Домашнє завдання. (На вибір).

– Діти, зверніть увагу, домашнє завдання – за вибором.

1. Придумати кінцівку твору.

2. Читати і переказувати, відповіді на питання.

 

– Зараз стаємо всі в коло.

Ми з вами, діти, друзі.

І друзі ми – рука в руці.

Коли душа співає,

Їй перешкод немає,

Хоча б яка пригода!

Де дружба, там і згода.

– Я вам бажаю, щоб обличчя ваші були осяяні доброю усмішкою, думки спрямовані на добрі справи, а душа щоб ніколи на зачерствіла до рідних і до чужих людей, котрі чекають від вас доброти.

1 – б

2 – а

3 – б

4 – а

5 – б

ЗНАЮ

РОЗГОЛОШУВАТИ

ВОГНЕГРИВИЙ

ОБУРЕННЯ

ПОДИВ

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

*