Думаю. Міркую. Розумію.

Урок розвитку зв’язного мовлення

2 клас

Тема.   Думаю,  міркую,  розумію.

Мета.  Формувати  в  учнів  уміння  мислити,  міркувати,  розуміти;
                розвивати  мовлення,  фантазію,  образне  мислення,  просто-
                рову  уяву,  увагу,  зорову  память, спостережливість, уміння
                класифікувати  і  логічно  мислити;  розвивати “емоційний
                інтелект”,  створювати  в  класі  дружню  атмосферу  взає-
               модопомоги,  довіри, доброзичливого  і  відвертого  спілкування
               дітей  між  собою  і з  учителем.

                                       Хід  уроку

  1. Організація класу до роботи.

–         Я всміхаюсь сонечку

Здрастуй, золоте !

–         Я всміхаюсь квіточці

Хай вона росте.

–         Я всміхаюсь дощику

Лийся, мов з відра.

–         Друзям усміхаюся,

Зичу їм добра.

Привіт, сусід !

Посміхнись мені.

На уроці не сумуй,

А всім посмішки даруй.

  1. Мотивація навчальної діяльності.

–         Хай сьогоднішній урок принесе вам всім задоволення від дуже потрібної роботи. Адже ми продовжуємо роботу над розвитком ваших здібностей, гострого ока, чутливого вушка, чіткого мислення, гарного мовлення.

  1. Виявлення емоційного настрою дітей.

–         А настрій у вас як ?

–         Ось так (показ малюнка)

–         І я такої думки теж. Отож до праці?

–         Авжеж.

IY.        Мовна розминка.

Дуже важко розпочати

Одразу звуки вимовляти,

Ми роботу язику

Пропонуємо таку.

  1. Дихальні та артикуляційні вправи.

“Повітряна кулька”

“Соломинка”

“Хворий гусачок”

Звичайний рахунок від одного до десяти  (на гнучкість голосу, на увагу).

  1. Конкурс скоромовок.
  2. Гра “Компліменти”.
  3. Підсумок.

Y.    Розумова гімнастика.

  1. “Знайди спільне”.

Обидві таблиці розглядаються одночасно. Предмети, зображені на них, порівнюються, серед них відшукуються ідентичні.

  1. Вправи на групування.

Гра “Кінцівки”.

Синичка, горобчик, ластівка, шпак – це …

Конвалія, пролісок, тюльпан, нарцис – це …

Чашка, тарілка, склянка, виделка – це …

Клен, тополя, береза, дуб – це …

Черевики, туфлі, чоботи, босоніжки – це …

Огірки, помідори, картопля, капуста – це …

  1. Вправи на розвиток зорової пам’яті та спостережливості.

“Тренуємо пам’ять”.

Дітям відводиться 30 секунд на розгляд таблиць.

–         Назвіть предмети, зображені на таблиці, узагальненим словом.

–         Знайдіть серед зображених на таблицях предметів зайві.

  1. Підсумок.
  2. Аналітико-синтетичні вправи.

“Яке слово заховалося?”

–         Які слова можете утворити із запропонованих букв ?

с       о          а          і        у        м

–         Утворіть та прочитайте слова з поданих складів.

но    си     ві      ли      со

–         Переставте літери у такому порядку, як підказують цифри.

–         Які слова утворилися ?

3 4 5 1 2                     3 1 5 4 2              3 2 1 4 5

с о с н а                      с м о л а              п и л к а

  1. Гра “Доповни слово”.

Учитель називає перший склад, діти називають все слово :

Лі – , ма- , ву- , кі- .

YI.    Робота в групах.

Гра “Хто швидше?”

Із розрізних складів діти складають слова.

(Уважні, розумні, організовані, кмітливі)

–         Я всім бажаю бути розумними, організованими, уважними, кмітливими, а ще дружними та веселими.

YII. Робота з підручником.

–         А зараз нас до праці запрошує “Барвистий клубочок”.

–         Дивись, міркуй, відповідай.

  1. Робота за малюнком. (сторінка 54).

–         Що на цьому малюнку рухається?

  1. Робота в парах.

–         Позмагайся з товаришем. Хто назве більше слів, що передають рух людей, тварин, машин.

  1. “Так” і “Ні”.
  2. “Вирізи”

–         Знайдіть вирізи за їх 4 частиною. (Якщо комусь з дітей важко визначити, можна виконати практичну дію : зробити виріз, розгорнути, та зробити висновок).

YIII.   “Дружні інтерв’ю”.

Ця вправа дозволяє дітям зосередити увагу всього класу.

Фізхвилинка.

“Швидкі перетворення”.

Використовується метод креативного руху, завдяки якому діти зможуть отримати можливість для вираження своїх фантазій.

 

IX.    Розвиток мовлення.

–         Сіли, закрили очі, слухаємо загадку.

Влітку любить полювати, взимку любить в лігві спати.

Як зачує він весну, прокидається від сну.

–         Хто це ?

–         Отже, сьогодні опис ведмедика.

–         Розкажіть, який він.

–         Які очі?

–         Які вушка?

–         Який одяг?

–         Яка шерсть?

–         Він вам подобається?

–         А що було б, якби ви стали ведмедиком?

–         А як ви думаєте, він добрий чи злий?

–         А кого ми називаємо добрим?

–         Поміркуйте, на що схожа доброта?

–         Намалюйте посмішку доброти.

–         А тепер зверніть увагу на таблицю. Закресліть всі букви “к” і прочитайте    БУКДЬ    КДОКБРИКМ

–         Хором.

X.    Розповідь вчителя.

–         Я дякую вам за відповіді. Діти, ви вже знаєте, що кожен з вас унікальний і неповторний. Кожен з вас – це зірочка. І сьогодні я пропоную послухати ще одну історію про зірочку.

(У магнітофонному записі).

Давно-предавно небо вночі було зовсім темним. На ньому зовсім не було зірок, крім однієї малесенької зірочки. Вона жила високо в небі, і коли оглядалась навкруги, то помічала, що вона одна-однісінька. І від цього їй ставало сумно. Їй дуже хотілось бачити на небі інші зірки, щоб ловити їх проміння і дарувати їм своє світло.

Одного разу вирушила зірочка на землю до старої мудрої людини, яка жила на високій горі. І коли знайшла, то запитала: “Чи можеш ти мені допомогти? Мені так самотньо на небі. Немає з ким поговорити, нікому подарувати своє світло. Інколи я навіть плачу – так мені самотньо”. Старий мудрець знав, як це – почувати себе самотнім. Він знав, що тоді немає бажання грати, їжа стає несмачною, не співаються веселі пісні… Йому сподобалась маленька зірочка. А так як він був дуже-дуже мудрим, то пообіцяв, що допоможе їй.

Спочатку мудрець пішов у свою домівку і взяв блискучий чорний чарівний мішок. Звідти він дістав безліч яскравих зірок. Один помах руки – і по всьому нічному небу засяяли тисячі яскравих зірок. “Подивись, – промовив мудрець, – хіба це не прекрасно? Тепер на небі багато зірок, це твої братики та сестрички. Ти можеш з ними розмовляти, дарувати їм своє світло і ловити проміння від них. Ти довгий час була самотньою, тому я для тебе ще дещо зроблю. Хочу, щоб пам’ять про тебе назавжди залишилась тут, на землі. Я створю на чомусь незвичайному твоє зображення”. Він клацнув пальцями, і зображення маленької зірочки назавжди викарбувалося на землі.

І тут закінчується ця історія.

–         Хто здогадався, як мудрець зберіг зображення зірочки на землі?

(Дістаю яблука, розрізані пополам, роздаю дітям).

–         Подивіться уважно. Є в цій половинці яблука маленька зірочка?

–         Тепер я хочу, щоб ви утворили зірочку. Зробіть коло таким тісним, щоб посередині, витягнувши руки, ви могли доторкнутись один до одного. Там, в середині, наша зірочка дуже тепла. Там її сила, яка необхідна, щоб посилати світло якомога далі, до інших зірок.

Тепер простягніть другу руку назад і уявіть собі, що з ваших рук ллється світло зірки, щоб порадувати інші зірки та дітей на землі.

Відчуйте рукою, яка направлена в центр кола, тепло зірки, а іншою рукою – тепле світло, що йде від вашої зірки. А тепер покажіть мені, як ваша чудесна велика зірка повільно переміщується на небі.

Даруйте своє тепло іншим зіркам, світилам, які сяють досить яскраво, які дарують своє тепло дітям, своїм вихованцям.

Даруйте тепло один одному.

(Діти переміщаються по колу, торкаючись долоньками гостей).

XI.    Підсумок уроку.

–         Ви задоволені уроком?

–         Який настрій у вас? (Діти показують малюнки).

–         Я бажаю вдачі, добра і тепла,

Незгоди людські хай не чинять вам зла,

І тільки все добре в житті щоб велося,

Хай збудеться все, що іще не збулося!

Як сонце на небі щоденно сіяє,

Так щастя в житті вашім й розцвітає!

–         Дякую за урок.

–         Забирайте свої половиночки і поласуйте на перерві.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

*